Leverans & Retur

1. ALLMÄNT

Vi levererar inom hela EU. Leveranstider kan variera under större kampanjperioder på grund av högre belastning.

Vid förseningar eller utebliven leverans, vänligen kontakta oss på info@studiomajana.se så hjälper vi dig.

2. LEVERANSALTERNATIV FÖR FRAKT INOM SVERIGE

2.1 Budbee Box
Fri frakt. Uppskattad leveranstid är mellan 1–2 arbetsdagar.
Din order levereras till vald box. Du får uppdateringar via app, SMS eller email direkt av Budbee angående din leverans och kan själv följa din order och leverans. Vi ser gärna att du hämtar ut din order så fort som möjligt då den innehåller färsk hudvård

2.2 Budbee Hemleverans 
Fraktkostnad - 29 SEK. Uppskattad leveranstid är mellan 1–2 arbetsdagar.
Din order levereras till ditt hem. Leverans sker kvällstid. Du får uppdateringar via SMS eller email direkt av Budbee angående din leverans och kan själv följa din order och leverans samt välja tidpunkt för när ordern ska levereras hem till dig.

2.3 DHL Utlämningsställe
Fri frakt. Uppskattad leveranstid är mellan 1–3 arbetsdagar.
Din order levereras till ditt närmsta postombud. För att hämta ut din leverans behöver du ta med en giltig legitimation samt kunna uppge ditt försändelse-ID. Vi ser gärna att du hämtar ut din order så fort som möjligt då den innehåller färsk hudvård. Meddelanden gällande leveransen kommer att skickas via e-post och/eller SMS.

2.4 PostNord MyPack Home Small: 
Fraktkostnad – 29 SEK. Uppskattad leveranstid är 2-4 arbetsdagar.
Din order levereras till ditt hem och lämnas i din postlåda. För de paket som inte ryms i postlådan eller fastighetsboxen så lämnas dessa till närmaste postombud.

3. LEVERANSALTERNATIV FÖR FRAKT INOM EU & NORGE

3.1 UPS:
Fri frakt. Uppskattad leveranstid är 3-5 arbetsdagar.
Din order levereras till ditt närmsta postombud eller hem till dig. Hemleverans sker normalt dagtid. Om du väljer hemleverans och ditt paket inte kan levereras till hemmet så lämnas ordern till ditt närmsta postombud, alternativt att UPS informerar dig om ett nytt leveransdatum. Du får uppdateringar direkt av UPS via sms eller email angående din leverans till postombud eller hemleverans. 

4. EJ UTHÄMTADE PAKET 

Om du ej hämtar ut ditt paket och det automatiskt skickas tillbaka till oss tar vi i regel ut en avgift på 200kr per produkt för detta. Då vår hudvård är färsk är det viktigt att hämta den snabbt om du har beställt den till ett postombud. 

5. RETUR

Produkterna måste vara oanvända och oöppnade för att en retur ska gälla. Om produkterna är förstörda eller använda gäller inte återbetalning. Kontrollera alltid att din försändelse är oskadd vid leverans. Vid skador, fel produkter eller saknade varor, kontakta oss på info@studiomajana.se inom 14 dagar så hjälper vi dig.

Om du har fått din produkt levererad med Budbee så kan du enkelt boka en retur i Budbee-appen eller via den tracking-länk som skickats med sms eller mail. Du väljer själv om du vill få din retur upphämtad hemma eller om du vill lämna returen i en paketbox. För returer med Budbee krävs ingen returfraktsedel. Förpacka varan väl och följ instruktionerna som anges av Budbee.

Om du vill göra en retur med Postnord, DHL eller UPS, kontakta oss på info@studiomajana.se så hjälper vi dig. 

100% nöjd kund-garanti: Som kund har du alltid 100% nöjd kund-garanti, vilket innebär att om du inte är nöjd med din vara som du har handlat hos Majana har du alltid rätt att få pengarna tillbaka om du meddelar detta inom 30 dagar från det att du eller ditt ombud tagit emot den beställda varan.

6. ÅNGERRÄTT 

6.1
Vid köp av varor på hemsidan gäller alltid 14 dagars ångerrätt i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Detta innebär att du har rätt att ångra ditt köp genom att meddela Majana detta inom 14 dagar från det att du eller ditt ombud tagit emot den beställda varan (ångerfristen). Dessutom har du som kund alltid 100% nöjd kund-garanti, vilket innebär att om du inte är nöjd med din vara som du har handlat hos Majana har du alltid rätt att få pengarna tillbaka om du meddelar detta inom 30 dagar från det att du eller ditt ombud tagit emot den beställda varan.

6.2
Om Du vill ångra köpet ska Du, innan ångerfristen löpt ut, skicka ett klart och tydligt meddelande till Majana. Du ska ange ditt namn, din adress och ordernummer i ett mail som du skickar till info@studiomajana.se. Om Du inte vill använda ovan alternativ på meddelande kan Du använda den standardblankett för utövande av ångerrätt som Konsumentverket tagit fram (se www.konsumentverket.se).

6.3
Vid utövande av ångerrätten eller vår 100% nöjd kund-garanti står vi för returfrakten, men du ansvarar för varans skick efter det att du har mottagit varan samt under returfrakten. Varan ska skickas i retur inom 14 dagar räknat från det datum du meddelande Majana om utövande av ångerrätt eller 100% nöjd kund-garanti. Varan ska skickas väl emballerad och i fint skick. Returer ska göras till Majana enligt de metoder och anvisningar som anges av Majana när du meddelar om utövandet av ångerrätten eller 100% nöjd kund-garanti.

6.4
Ibland kan Majana erbjuda fri retur för vissa varor. Om fri retur gäller framgår det av den aktuella varusidan på hemsidan.

6.5
När du ångrar ditt köp betalar Majana tillbaka det belopp som du betalat för varan, exklusive leveranskostnader. På det belopp som ska återbetalas har Majana rätt att dra av en summa motsvarande varans värdeminskning jämfört med varans ursprungliga värde, om och i den mån sådan värdeminskning beror på att du har hanterat varan i större utsträckning än vad som är nödvändigt för att fastställa dess egenskaper eller funktion.

6.6
Majana betalar snarast tillbaka beloppet, dock senast inom 14 dagar från och med det datum vi tog emot din retur och skickade dig en returbekräftelse via mail. Återbetalningen kommer att ske till dig via det betalningsalternativ som du valde när du köpte varan, förutsatt att inte annat överenskommits eller att det finns hinder för sådan återbetalning.

7. REKLAMATION

7.1
Reklamationsrätten täcker varor som är felaktiga enligt gällande konsumentskyddslagstiftning. Upptäcker du att varan är defekt när du får hem din order så ska du kontakta Majana så snart som möjligt, dock senaste 14 dagar efter du mottagit din order. Kontakta vår kundtjänst på info@studiomajana.se. Reklamationer som görs inom två månader från det att du upptäckt felet anses alltid ha lämnats i rätt tid. Du har 3 års reklamationsrätt på varor inköpta på hemsidan.

7.2
När reklamerad vara returnerats och reklamationen godkänts kommer Majana att kompensera dig i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Majana strävar efter att detta ska ske inom 30 dagar från det att Majana mottagit reklamationen, men det kan ta längre tid ibland. Majana förbehåller sig rätten att neka en reklamation om det visar sig att varan inte är felaktig enligt gällande konsumentskydds-lagstiftning. Vid reklamationer följer Majana riktlinjer från Allmänna Reklamationsnämnden, se www.arn.se. Mer information finns på www.konsumentverket.se.

8. FORCE MAJEURE

Majana ansvarar inte för förseningar orsakade av omständigheter som Majana inte kunnat råda över såsom exempelvis allmän arbetskonflikt, krig, eldsvåda, blixtnedslag, terroristattack, ändrad myndighetsbestämmelse, tekniska problem, fel i el-/tele-/dataförbindelser eller annan kommunikation samt fel eller försening i tjänster från underleverantör på grund av omständighet som här angivits. Dessa omständigheter ska utgöra befrielsegrund som medför befrielse från skadestånd och andra påföljder. Har omständigheten varat längre än två månader har både du och Majana rätt att häva köpet med omedelbar verkan.

9. ÄNDRINGAR AV VILLKOREN

Majana förbehåller sig rätten att göra ändringar i dessa Villkor när som helst i tiden. Alla ändringar av dessa Villkor kommer att publiceras på hemsidan. Ändringar gäller från det att du har accepterat Villkoren (i samband med ett nytt köp eller vid besök på hemsidan), alternativt 30 dagar efter att Majana har informerat dig om ändringarna. Majana rekommenderar dock att du håller dig uppdaterad på hemsidan regelbundet för att bli varse om eventuella ändringar av Villkoren.